Itt is megtalálsz minket:

3Mangó – Magazin

Tipográfiai kisokos – Tervezés

3 Mangó - Kiadványszerkesztés, Grafikai tervezés

Szakmai blog

Tipográfiai kisokos – Tervezés

Mielőtt írásos kommunikációnkat megkezdenénk, nagyon fontos a tervezés. A tervezés segít rendszerezni tevékenységünket, iránymutatást ad a cselekvéshez. Az elektronikus kiadványunk elkészültékor, a tervezetthez viszonyítva tudjuk eldönteni, hogy munkánk során mennyire jártunk sikerrel, mivel lehetünk elégedettek és mi az, amin még javítani kell.

1. Tűzd ki céljaidat!
Rendkívül fontos, hogy mi magunk is tisztában legyünk kiadványunk céljával, küldetésével. Figyelmet felkelteni szeretnénk, vagy bizalmat kialakítani olvasóinkban, esetleg hivatalosan közölnénk valamit?

Kinek szánjuk a kiadványunkat? Gyerekeknek, fiataloknak, felnőtteknek, érdeklődőknek, szakmabelieknek?

Mi az érdeklődési körük, iskolai végzettségük, milyen közlésmódot tartanak természetesnek?
Számos kérdést kell feltennünk magunknak, és megválaszolni azt, hogy kiadványunk célját megfelelően megfogalmazzuk.

2. Válaszd ki a megfelelő formátumot
Ahogyan más formátumot alkalmazunk egy reklámkiadvány és egy banki brosúra, ugyanúgy célszerű elkülöníteni egy kutatási eredmény kinézetét egy figyelemfelkeltő, tanulást segítő segédanyagétól. A kiadvány formátuma nagymértékben függ a célközönségtől és a kiadvány témájától.

3. Válassz betűtípust és méretet
A gyanútlan olvasó nem is gondolná, hogy pusztán a betű méretével, színével és formájával máris a kiadvány hangulatának befolyása alá került. A későbbi fejezetek iránymutatást adnak a betűk helyes kiválasztásához.

4. Készíts hatásos képeket
Az elektronikus kiadványok lehetővé teszik, hogy az előállítási költségek jelentős növekedése nélkül színes képekkel hangsúlyozzuk kiadványainkat.
Élj ezzel a lehetőséggel!
Nem is kell feltétlenül a kiadványt illusztráló fényképre gondolni. Sokszor egy hangulatos jelenet, érdekes arcok, mozdulatok, tárgyak felélénkíthetik az olvasót irományunk böngészése közben.

5. Adj lendületet a kiadványnak
A színek, képek, grafikák, vonalak, hasábok, feliratok, címek, szövegek összessége alkotja kiadványunkat. A további fejezetek jó néhány ötletet és trükköt tartalmaznak arról, hogyan csempészhetünk dinamizmust, feszültséget és lendületet dokumentumunkba, hogy a felhasználó ne aludjon el az olvasás közben.
Ha csak nem éppen ez a célunk.

6. Javíts, finomíts, csiszolgass
Végezetül pedig, tekintsük újra át kiadványunkat, gyomláljuk ki az esetleges hibákat. Vessük össze eredeti célkitűzéseinkkel és a tanulságok levonása után finomítsunk, vagy kezdjük újra az egészet.

A szép, hatásos kiadvány elkészítése nem könnyű feladat. Ne keseredj el, ha elsőre nem lesz "pont olyan", mint ha egy sztárdizájner készítette volna!

Szívesen megtervezzük az Ön kreatív magazinját, katalógusát, brosúráját is!

via 3 Mangó

Megoldásaink, azaz
hogyan képzeljük el!

A 3 Mangó fő profilja különböző szolgáltatók – nyomdák, grafikai stúdiók, ügynökségek, multik marketing osztálya, magánszemélyek, vállalkozások – támogatása! Innen a széles spektrumú rálátásunk a reklámgrafika minden területére!

Kiadványtervezés
- Kézzel fogható megjelenés!

Egy vállalkozás pont annyira nívós, mint a kiadvány, amit kiad a kezéből. Konzekvens profizmus, stílusos határozottság, megalkuvást nem tűrő színvonal – abszolút prioritás a 3 Mangó csapatánál.

Arculattervezés
- Forma és kapcsolat!

Egy jól megkülönböztethető arculat minden, magára adó vállalkozás elengedhetetlen alapeleme. Ennek az arculatnak rezonálnia kell a szolgáltatás tartalmával és így tud egy színvonalas képet adni.

Hozzászólások

hozzászólás

Hozzászólások

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Még több Szakmai blog

Kövess a facebookon is!

Dizájn

Szakmai blog

Typo

Kövess a facebookon is!

To Top
Web Analytics