Szakmai blog
A kreatív folyamat: „ötletek és inspiráció”
Írta:
A „Kreatív folyamat” a kreatív projektek gondolkodásmódjának kialakítását vizsgálta, előre megtervezve, és teret hagyva az ötletek halogatás útján történő feldolgozásának. Ebben a cikkben végigvezetjük a gondolatmenetünket arra vonatkozóan, amikor ötleteket kell generálni egy-egy kreatív projekt korai szakaszában.
1. FELTÁRÁS
Agyunk kreatív oldalának általában nincs szüksége rábeszélésre, hogy elinduljon az ötleteken. Ha megengedjük magunknak, hogy minden irányban csodálkozzunk, csapongjon, és mozogjunk a különböző médiumok között, gondolkodásunk tág és nyitott marad a felfedezésre. Bármi jut eszünkbe, gyorsan megragadjuk az ötlet lényegét, bármit felhasználva, kezdve a szavakkal, gondolattérképekkel, talált képekkel, vázlatokkal, a képernyőn és/vagy a képernyőn kívüli munkával.
2. VISSZALÉPÉS
Ami az első szakaszban teljes szabadságot ad nekünk, az az, hogy tudjuk, hogy a pillanatban reagálhatunk, és később gondolhatunk rá. Ahelyett, hogy elválasztanánk a „jót” a „rossztól”, elkezdjük kiválasztani az ötletek, gondolatok és anyagok kombinációit, amelyek elkezdenek konceptuális irányokat kialakítani, és mindegyik irány a kreatív folyamat más-más fókuszpontjára összpontosít.
3. ISMÉTELÉS
Egy kreatív folyamat, bár általában előrehalad, soha nem lineáris. Oda-vissza mozgunk, kerülőutakat teszünk, és folyamatosan újra meglátogatjuk azokat a helyeket, ahol már jártunk, ami fontos folyamat a koncepció megszilárdításában. Miután visszaléptünk és áttekintettük, gyakran találunk hiányosságokat, amelyeket pótolnunk kell – ami azt jelenti, hogy visszatérünk a felfedezéshez, elkezdjük formába önteni a tervet úgy, hogy egyes területeket levágunk, kukázunk, másokat pedig megragadunk és építünk. Ha kreatív blokkot kapunk, azaz falba ütközünk, ahol nem tudunk előrelépni, vagy túlságosan megrögzültek leszünk, visszatérünk néhány technikához: összekeverjük az ötleteket, valami mást csinálunk, hogy visszatérhessünk egy friss perspektíva irányába.
MEGJEGYZÉSEK A REFERENCIA HASZNÁLATÁHOZ
A kutatás során SOK képet gyűjtünk a források széles köréből. Kereséskor a kép apró részleteit vizsgáljuk, amelyek inspirálják a tervezést: szín, textúra, technika vagy stílus. A túlságosan kisebb referenciakészletből való átvétel, a bennünket inspiráló tulajdonságok megválasztásának hiánya, vagy csak a tervezési forrásokból származó képek beszerzése káros lehet, így ez általános tervezési munkához vezethet mélység és önállóság nélkül.
Bár ez a folyamat a gyökereinkből fakad, mint művészek, mint tervezők, nem befelé nézünk. Munkánk kiterjed a márkára és a demográfiai jellemzőkre. Egy kategóriához kell kapcsolódnunk, és egy nagyobb, összetett márka lényegét desztilláljuk a képek segítségével, amelyek segítségével leszűkíthetjük a végtelen lehetőségeket, hogy megtaláljuk a rövid leíráshoz legmegfelelőbb vizuális nyelvet.
Szívesen megtervezzük az Ön kreatív magazinját, katalógusát, brosúráját is!
via 3 Mangó
Megoldásaink, azaz
hogyan képzeljük el!
A 3 Mangó fő profilja különböző szolgáltatók – nyomdák, grafikai stúdiók, ügynökségek, multik marketing osztálya, magánszemélyek, vállalkozások – támogatása! Innen a széles spektrumú rálátásunk a reklámgrafika minden területére!
Kiadványtervezés
- Kézzel fogható megjelenés!
Egy vállalkozás pont annyira nívós, mint a kiadvány, amit kiad a kezéből. Konzekvens profizmus, stílusos határozottság, megalkuvást nem tűrő színvonal – abszolút prioritás a 3 Mangó csapatánál.
Arculattervezés
- Forma és kapcsolat!
Egy jól megkülönböztethető arculat minden, magára adó vállalkozás elengedhetetlen alapeleme. Ennek az arculatnak rezonálnia kell a szolgáltatás tartalmával és így tud egy színvonalas képet adni.
You must be logged in to post a comment Login