Kiadványtervezés:

Újraértelmezzük a kiadványok unalmas 80-as, 90-es évek megjelenését!

Miközben ügyfeleink számára inspiráló, kreatív kiadványt készítünk, a valódi célunk, hogy minőségi, modern megjelenésű kiadványainkkal lendületet adjunk a magyar print világának és végre búcsút intsünk a 80-90-es évek arculatának, mely sajnos még ma is gyakran visszaköszön egy-egy katalógus, brosúra vagy magazin megjelenésében.

Természetesen az egyenletnek ez csak az egyik fele, a másik mindig az ügyfél elégedettsége és boldogsága! Ennek tükrében a lehető legszínvonalasabb munkát igyekszünk kiadni a kezünkből!

Amire büszkék vagyunk, hogy ez mindig sikerül, így a mérleg 100%-os!

Kiadványtervezés

― Kézzel fogható megjelenés!

Törekszünk harmóniát teremteni a formavilág és a funkcionalitás között oly módon, hogy körüljárjuk a megrendelő vállalkozás profilját és ennek tükrében a kiadványszerkesztés hagyományos szabályait ötvözzük a legújabb grafikai trend képi és színvilágával. Sőt! Olykor, ha megkívánja a kiadvány, akkor belecsempészünk egy kis marketinget is.

Hosszabb terjedelmű kiadványoknál, mint például katalógus, tájékoztató füzet, leporelló, termékbemutató, magazin több lehetőségünk van a formavilággal játszani és azt előtérbe helyezni. Rövidebb kiadványok esetén – szórólap, flyer, rövidebb brosúra, prospektus, prezentáció, plakát– törekszünk a funkcionalitásra, hogy esztétikusan ugyan, de inkább informatív legyen.

A kiadványtervezés folyamata – azaz hogy tervezünk és készítünk katalógust, brosúrát, magazint, vagy leporellót – 3 cikkben.

A közös munkáról 3 lépésben:

01. VÁGJUNK BELE!

HOGYAN KEZDŐDIK A KÖZÖS MUNKA?

Miután meggyőződött arról, hogy a munkáink, a stílus- és formavilágunk tökéletesen egybeesik az Ön elképzelésével és a tervezendő kiadvány megjelenésével, akkor küldje el nekünk elképzeléseit pár sorban, a kiadvány paramétereit (terjedelem, méret) és mi készítünk egy árajánlatot.

Jóváhagyás esetén bekérünk minden infót a kiadvánnyal kapcsolatban (szöveges tartalom, fotók, brief, lapterv, stb..). Ezután elkészítünk egy vázlatos kiadványtervet, ahol összeállítjuk, hogy hogyan is képzeltük el a megjelenését a kiadványnak, majd küldünk látványterveket a borítóról és egy pár belívről. Ezekből többet is készítünk, hogy legyen rálátása a kiadvány megjelenésére és ezekből gyúrjuk össze a befutó layout tervet.

A layout terv alapján pedig elkészítjük az egész katalógust, magazint, brosúrát. Megtöltjük tartalommal és elnyeri végleges formáját.

Folyamatosan kapcsolatban maradunk Önnel és minden munkafázis után küldünk terveket és ennek tükrében tervezzük tovább a kiadványt, csináljuk a javításokat, módosításokat egészen addig, amíg el nem készül a végleges kiadvány!

Nálunk nincs korlátja a módosításoknak, ezért nem számolunk fel plusz költséget, hiszen arra törekszünk, hogy a lehető legszuperebb és tökéletes munkát adjunk ki a kezünkből, mely elnyeri az Ön elégedettségét és mi pedig büszkén tudjuk kitenni az oldalunkra inspiráció gyanánt..

02. KITALÁLJUK.

MAGAZIN

Tulajdonképpen a magazint fordíthatjuk egyszerűen képes folyóiratnak. A lényeg a kiadvány célja, így egy jól megtervezett magazin könnyed, stílusos, szórakoztató, színes.

Tovább olvasom →

PROSPEKTUS

A prospektus olyan ismertető, tájékoztató kiadvány, mely cégek tevékenység köreit, egy-egy terméket, szolgáltatást, esetleg közérdekű témát mutat be. Informálhat akciókról is. Terjedelmesebb mint egy szórólap, így van lehetőség, hogy részletesebb információt nyújtson és ne csak figyelemfelkeltő kiadvány legyen.

Tovább olvasom →

KATALÓGUS

A katalógus egy olyan kiadvány, mely általában ábrákkal, képekkel illusztrált áruismertető. Bemutatja a vállalkozás kiemelt szolgáltatását, teljes árukínálatát és mindezt stílusos, reprezentatív formában, így marketing szempontból máris félig el van adva a termék/szolgáltatás.

Tovább olvasom →

LEPORELLÓ

A leporelló, mint kiadvány a formára utal és arról kapta a nevét is. Eredetileg harmonikaszerűen hajtogatott, kisgyermekek számára készült rövid mesekönyvek voltak. Ma már előszeretettel használják galériák, a kiadvány elegáns megjelenése és sokarcúsága miatt.

Tovább olvasom →

BROSÚRA

A brosúra rövid, hangulatkeltő ismertető anyag, mely tartalmát tekintve egy témára fókuszál. Formai szempontból inkább füzetre hasonlít ezért is általában irkafűzött, nem túl terjedelmes kiadvány. A megjelenésüket tekintve a brosúráknál több lehetőség van ízléses, hangulatkeltő layout megtervezésére.

Tovább olvasom →

KÖNYV

Írásos szellemi alkotások. Tartalmuk alapján nagyon sokféle létezik. Marketing könyv, regények, műszaki- és tudományos ismeretterjesztő könyvek, mesekönyvek, stb. Megtervezzük a borítóját is és a tördelése is lehet formabontó, vagy a hagyományos módszerrel elkészítve.

Tovább olvasom →

03. A VARÁZSLAT

A KIADVÁNYTERVEZÉS FOLYAMATA

Ez a kedvenc részünk a kiadványszerkesztés során. Itt történik az alkotás, az értékteremtés! Az Ön által meghatározott paraméterek és az általunk felvázolt kiadványterv alapján megkezdődik a katalógus, magazin brosúra, vagy akár leporelló valós megalkotása.

Létrehozzuk az oldalakat, meghatározzuk a margókat. Megszületnek az oldalszámok, melyek mesteroldalak segítségével futnak véges-végig a kiadványon. Megalkotjuk a fejléc, lábléc layout tervét, ahol elhelyezzük azokat az információkat, melyeket a kiadvány típusának megfelelően indokoltnak tartunk és így az esztétika és a funkcionalitás tükrén keresztül köszön vissza annak a szerencsés olvasónak, aki majd a kezébe veszi a print végeredményt.

Párhuzamosan készül a kiadvány talán egyik legfontosabb eleme, a borító. Itt kerülnek elhelyezésre – attól függően, hogy katalógus, magazin, brosúra vagy könyv készül – azok az információk és grafikai elemek, melyekkel először találkozik majd az, aki kézbe veszi a kiadványt.

Egy katalógus esetén a kiadvány címén kívül fontos hangulatképpel, vagy akár termékképpel játszani. Van helye a layout grafikai megtervezésére, hogy elérhessük azt a magas színvonalat, ami miatt a vállalkozás helyben hagyja a konkurenciát. Dátum és rövid ismertető is helyet kaphat.

Könyv esetében jobban van lehetőség formálni és játszani a betűkkel. Nagyon szeretünk a tipo-val zsonglőrködni, hiszen nem árulunk el nagy titkot, hogy egy kicsit tipománok is vagyunk! Magazin tervezésénél pedig a címen, megjelenés dátumán, lapszámon kívül a magazinban publikált vezércikkek címét lehet a borítóra varázsolni úgy, hogy harmóniát alkosson az egész oldalas fotóval.

Helyet kap még a kiadványokban a tartalomjegyzék, mely szintén nagyon sok lehetőséget nyújt, hogy egyedivé, formabontóvá és ezáltal jól megjegyezhetővé formáljuk a kiadványunkat!

Ennyire egyszerű!

Kiadványtervezés, katalógus, brosúra (brossúra), prospektus készítés!

Azaz, hogyan gondoljuk mi a tervezés lépéseit a 3MANGÓNÁL.

MI A TITOK?

A kiadványaink titka, hogy olyan katalógust, brosúrát (brossúrát) tervezünk, melyek szakítanak a kiadványszerkesztés régi iskoláival és nem engedjük, hogy a 80-as, 90-es évek sablonos stílusa uralja a megjelenést.

LEGYÜNK MERÉSZEK!

Merészen használjuk a színeket és a kiemeléseket, mellyel meglepetést okozhatunk a tervezett katalógust forgató személyeknek, így a megszokottól eltérő asszociációkra késztetjük a szemlélődőt. Ezért nem lesz egyik brosúránk (brossúránk), kiadványunk sem unalmas, sem sablonos, mert folyamatosan fenntartja a figyelmet. Ez nem utolsó szempont a megbízó vállalkozását, szolgáltatását, esetleg termékeit prezentáló prospektus, katalógus funkciója szempontjából sem.

Fontos, hogy egy kiadvány, ez esetben katalógus, vagy brosúra (brossúra) ne legyen szövegesen tartalmilag zsúfolt. Ugyanis ebben az esetben ez a megjelenés rovására mehet. Ha nagyon sok információt akarunk közölni kis terjedelem esetében, akkor az tájékoztató füzet lesz, így tegyünk le róla, hogy megnyerő, merész arculatú prospektust, brosúrát (brossúrát) vagy katalógust fogunk kapni.

A TERJEDELEMRŐL, AVAGY NE SPÓROLJUNK AZ OLDALAKKAL!

Gyakran beleesnek megrendelők abba a hibába, hogy a kiadvány terjedelmén szeretnének spórolni. Ugyanis bármilyen nyomtatott kiadványról legyen is szó, az oldalak számát néggyel oszthatóan kell belőni. Természetesen ez alól vannak kivételek, mint például a spirálozás. De gondolom senki nem szeretne egy spirállal összefűzött katalógust, brosúrát (brossúrát) a szolgáltatásai iránt érdeklődők kezébe adni.

Nos, ne spóroljunk a terjedelmen! Tematikusan szórjuk szét a tartalmat úgy, hogy mellette dekoratív arculati megjelenést tudjunk tervezni a kiadványinknak. Az ilyen katalógusokat, nagyobb százalékban böngészik az érdeklődők, és több idő múlva teszik csak le, mint egy szövegesen zsúfolt kiadványt, brosúrát, prospektust.

A Szakmai Blogunkban igyekszünk egy-egy adott munkáról is részletesen beszámolni, olykor a tervezés folyamatáról is. Nézzen körbe és inspirálódjon!