Kiadványtervezés:

szórólap grafikai tervezése.

Szórólap tervezés

― Kézzel fogható megjelenés.

Szórólap esetén nem csak egy szokványos kiadványra gondolunk, hanem egy önálló műfaj és formátum is egyben! Bár formavilágát tekintve sokféle lehet, mégis korlátok között mozog. Angol nyelvterületen flyer-nek nevezik.

Alakjuk szabványban nem előírt, így egy nagyon rugalmasan kezelhető közlési forma. Ennek megfelelően tehát tervezési szempontból a praktikum, az esztétikum és adott esetben a gazdasági szempontok szabhatnak csak határt. Lehet cég-, vagy intézményismertető, műsor-, termék-, vagy programismertető.

A szórólap megtervezésénél fontos figyelembe venni a hirdetni kívánt szolgáltatást, terméket és ennek megfelelően felállítani a koncepciót. Milyen célcsoportnak, milyen korosztálynak szól? Hogyan érhet el a leghatékonyabban az üzenet? Emocionális arculati elemek megválasztása.

A szórólap azon kiadványok egyike, melybe csempészni kell egy kis marketingstratégiát a tervezés során, hogy a célcsoport érdeklődését végigvezesse az üzenetig.