Kiadványtervezés:

Prospektus tervezés
― Kézzel fogható megjelenés.
A prospektussal kiemelheti legnívósabb termékeit és így a lehető legesztétikusabban mutatja be a célcsoportnak. Prospektus tervezésekor fontos figyelembe venni a tartalommal harmonizáló papírt, valamint a terjedelemnek szinkronban kell lennie a mérettel.
Világos, meggyőző tartalommal kell feltölteni, ugyanakkor nem szabad, hogy a szöveges tartalom domináljon. Arra ott a brosúra vagy a termékbemutató. Érdemes jól megkomponált, tökéletes minőségű fotókkal tarkítani a kiadványt, hogy inkább érzelmileg hasson.
Portfolió: Izgalmas utazás!
Hihetetlenül inspiráló és izgalmas utazás volt számunkra néhány munkánk, melyeket szeretnénk megosztani mindenkivel.
Inspirálódjon – várjuk az ötleteit, hogy elkezdhessük a közös munkát.
Kiadványtervezés, prospektus készítés!
Azaz, hogyan gondoljuk mi a tervezés lépéseit a 3Mangónál.
PROSPEKTUS TERVEZÉSÉNEK FÁZISAI
Miután megkapunk minden információt a készítendő prospektussal kapcsolatban, körbejárjuk a megbízó megjelenési felületeit, szín- és formavilágát. Informálódunk a célközönségről és természetesen a megjelenítendő szolgáltatásról vagy termékről.
Mindezek tükrében kezdünk a tervezéshez. Általában szabadkezet kapunk és ránk bízzák a prospektus megjelenését, de olykor az is előfordul, hogy arculati kézikönyv alapján kell dolgoznunk, így az eléggé behatárolja a mi fantáziánkat, de igyekszünk így is feszegetni a határokat, hogy egy stílusos és jól reprezentáló kiadvány tervét adjunk ki a kezünkből.
Előfordul az is, hogy egy meglévő prospektust kell frissítenünk és megtartani az arculati elemeket. Ilyenkor minimális arculati változtatás nélkül, inkább ízléses tördeléssel és tipográfiai trükkökkel igyekszünk pezsdíteni a kiadványon, vagyis ez esetben a prospektus megjelenésén.
KÖZÉRTHETŐSÉG! – AZAZ A DIZÁJN ÉS AZ ÜZENET KAPCSOLATA
Mi a célszerű egy prospektus koncepciójának kialakításakor? Érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni tű éles, nagyfelbontású képek esztétikus elhelyezésére és figyelemfelkeltő, jól megjegyezhető, informatív üzenetekre. Illetve, hogy keresgélés nélkül az érdeklődő megtalálja az elérhetőségeket (webcím, telefon, email.. stb..), ahol már több és részletesebb információt kaphat a termékekről, vállalkozásról vagy a szolgáltatásról. Tehát ha röviden össze szeretném foglalni a prospektusba tervezett arculati formák és az üzenet kapcsolatát, akkor a következőt mondanám:
NE FALAKAT EMELJÜNK, HANEM KAPCSOLATOT TEREMTSÜNK!
A Szakmai Blogunkban igyekszünk egy-egy adott munkáról is részletesen beszámolni, olykor a tervezés folyamatáról is. Nézzen körbe és inspirálódjon!