Kiadványtervezés:

Magazin tervezés, kiadványszerkesztés, tördelés
― Kézzel fogható megjelenés.
Magazin tervezése során széles spektrumú szolgáltatást nyújtunk. Borító tervezés, layout tervezés, belívek tördelése, képek szerkesztése és utómunka. Végeredményt nyomdakész .pdf formába öntjük és úgy adjuk át a megrendelőnek. A megjelenést tekintve első körben a szerkesztőség/megbízó elvárásaihoz igazodunk, valamint figyelembe vesszük a legújabb grafikai irányvonalak alakulását.
Legyen konkrét elképzelés, vagy arculati könyv alapján történő kiadványszerkesztés, nem jelent akadályt! De szívesen vállaljuk teljesen szabad kezet kapva is egy-egy magazin megtervezését, elkészítését. Nincs másra szükségünk, mint a paraméterekre, azaz méretekre, terjedelemre, laptervre és a brief-re. Mi is pontosan az a lapterv vagy a brief? Görgessen le és nyomban megtudja!
A magazinról általánosságban
Tulajdonképpen a magazint fordíthatjuk egyszerűen képes folyóiratnak. A lényeg a kiadvány célja, így egy jól megtervezett magazin könnyed, stílusos, szórakoztató, színes. Magazint nem csak bulvár témában lehet készíttetni.
Nagyobb cégek, vállalkozások egész éves saját történetüket is elmesélhetik egy magazin keretein belül, így meglepve saját dolgozóikat, vagy akár az ügyfeleiket. Szakmán belüli legújabb híreket, újdonságokat, áttöréseket is lehet publikálni, mely az ügyfelek felé kommunikálva emeli a cég színvonalát.
Egy kis etimológiai érdekesség
A magazin szó eredete:
Mint, ahogy említettük, egy magazin képes folyóirat, mely könnyed szórakozást ígér az érdeklődő célcsoport számára. Természetesen nem volt ez mindig így. Igencsak más jelentéstartalommal bírt a szó a régies nyelvekben.
A szó eredete egészen az arab makhazin, makhzan szavakig nyúlnak vissza, melyek gyűjtőhelyet jelentenek. A francia magazine, magasin szavak a spanyol magacen vagy almagacen szavakból lettek átvéve és módosulva. Mindegyik nyelvben eredetileg tár, raktár, gyűjtőhely jelentéssel bír. Egyes nyelvészek egészen odáig merészkednek, hogy a magyar magszín szavunkat is idáig eredeztetik, ami anno a magvak tárolására szolgáló helyet jelentett. Erre persze nincs bizonyíték, hogy összefüggnének és a magyar magazin szó is így mutálódott volna. Nagyobb valószínűséggel a franciáktól vettük át.
Így tehát az archaikus nyelvben más jelentéssel is bírt ez a szó. Intézmények szerszámait, berendezési tárgyait tároló helyiségeket hívták így, de ha tovább megyünk, akkor a katonaság szakzsargonjában is megtalálhatjuk ezt a szót, mégpedig a tölténytárat hívták magazine-nak.
Mitől magazin egy magazin?
Amennyiben belevágsz egy magazin megalkotásába, fontos szem előtt tartani, hogy attól lesz igazán magazinos a kiadványod, ha teletűzdeled jó minőségű, megfelelő felbontású és a témához passzoló képekkel, hiszen a magazin, mint ahogy már említettük, egy képes kiadvány.
Ez az egyik és legfontosabb ismérve. Akármennyire szép tördelést tervezünk, képek nélkül sajnos egy nehezen emészthető publikáció lesz a kiadványunkból. Ha print, azaz nyomtatott megjelenésű lesz a magazin, akkor érdemes legalább 300dpi felbontású képeket, stockfotókat használni.
Ezen felül már csak rajtunk áll a csoda! Egy igazán szép szövegformázással, tördeléssel, egy magazinos layout tervezésével, az általad küldött szöveges tartalmat és képeket összegyúrva megkapjuk a csodaszép Hellofuture magazinunkat!
Mi az a lapterv?
A magazin tervezése egy összetettebb, kreatív kiadványtervezést igényel. Fontos egy laptervet összeállítani, mielőtt hozzákezdünk a munkához.
Ebben határozzuk meg, hogy mely oldalak, milyen tartalommal bírjanak, mely fotók kerüljenek az adott helyre, stb.. Továbbá a magazin oldalainak tervezésekor figyelembe kell azt is venni, hogy nem minden esetben tudunk összeállítani egy előre meghatározott sablont, amibe már csak tartalmat kell feltölteni. Így tehát a magazin tördelési árának meghatározásakor ezt is figyelembe kell venni, hogy egy kreatív tervezés más ár/oldal összeget fog eredményezni, mint egy tudományos ismertető kiadvány, könyv, vagy szakmai online publikáció, melyek inkább kötött formátumú tervezést igényelnek.
Természetesen lapterv nélkül is tudunk dolgozni, de ilyen volumenű kiadványnál mindenképpen szükségünk van valami előre lefektetett koncepcióra, hogy tudjuk hogyan álljanak össze az oldalak. Ehhez tudunk adni sablon laptervet (xls), vagy akár egy word dokumentumban megfogalmazott menetrendet alapján is meg tudjuk tervezni a kiadványt.
Portfolió: Izgalmas utazás!
Hihetetlenül inspiráló és izgalmas utazás volt számunkra néhány munkánk, melyeket szeretnénk megosztani mindenkivel.
Inspirálódjon – várjuk az ötleteit, hogy elkezdhessük a közös munkát.

Kiadványszerkesztés, magazin, katalógus grafikai tervezés!
Azaz, hogyan gondoljuk mi a tervezés folyamatát a 3Mangónál.
MAGAZIN TERVEZÉS MENETE
A magazin tervezésekor fontos, hogy megkapjunk minden információt a célcsoportról, tartalomról, terjedelemről, kivitelezés módjáról. Ezután készítünk egy árajánlatot, mely áll egy layout tervezés árból, valamint ezen felül a terjedelem és egyéb paraméterek tükrében áll egy meghatározott kiadványszerkesztés / tördelés árból.
Az árajánlat jóváhagyását követően a 3Mangó készít a megadott paraméterek és az előre megbeszélt elképzelések alapján három különböző borító látványtervet, valamint három különböző belív oldalpár látványtervet.
Bekérünk minden olyan tartalmi anyagot, legyen stockfotó, szöveges tartalom és lapterv, melyek alapján már nincs akadálya, hogy egy esztétikusan tökéletes, célcsoport számára megnyerő magazint tervezzünk.
Ezt követően a közös egyeztetés és a kiválasztott tervek alapján elkezdjük a magazin kiadványszerkesztését, grafikai tervezését, tördelését.
A LAPTERV FONTOSSÁGA A KIADVÁNYSZERKESZTÉS SORÁN ÉS A MAGAZIN KÉSZÍTÉSÉNEK FOLYAMATÁBAN
A lapterv fontossága nem elhanyagolható, nem csak egy 12 oldalas kiadványnál, de egy több tucat oldalas magazin esetén nélkülözhetetlen. Így mondhatjuk azt is, hogy a magazin tervezés és a kiadványszerkesztés egyik alapvető kulcsa.
Egy jó laptervben meg van határozva például a borítóra kerülendő cikkek címei, esetleg kiemelve fontossági sorrend alapján. Továbbá egy jó lapterv tartalmazza a magazin kiadványszerkesztése során következetesen felépülő és egymás után követő cikkek és hirdetések sorrendiségét, egy-egy cikkre szánt terjedelem számát, az adott cikkhez vagy hirdetéshez tartozó fotók és egyéb állományok nevét és helyét. Továbbá tartalmaz minden egyéb olyan megjegyzést, információt, amely elengedhetetlen, hogy következetesen megtervezzük a magazint és egy komplex, egységes kiadványt adjunk ki a kezünkből.
A BRIEF, AMI TARTALMAZZA A MEGBÍZÓ MINDEN ELVÁRÁSÁT A KIADVÁNYSZERKESZTŐ FELÉ
A brief elengedhetetlen egy kreatív munka megtervezésekor. Ez lehet egy magazin, katalógus, de ugyanúgy bármilyen arculati anyag grafikai tervezése során is nélkülözhetetlen.
Igen, fontos a személyes találkozó, vagy a telefonos egyeztetés, esetleg skype-on történő munkamegbeszélés, de mi kreatív tervezők, kiadványszerkesztők is emberek vagyunk és véges a hirtelen ránk zúdított információk befogadásának mennyisége.
Így tehát a brief célja a konkrét munka, jelen esetben egy magazin kifejtése, bemutatása, célközönség leírása, a stílus meghatározása, esetleg márkajellemzők, vagy termékbemutatás részletezése. Továbbá még a kerülendő emóciók, színek, stílusok, stb.. részletes leírását is tartalmazhatja.
Lehet csatolni mintaképeket is egy-egy bekezdéshez is, mely sokszor megkönnyíti a kommunikációt és a megértést.
A Szakmai Blogunkban igyekszünk egy-egy adott munkáról is részletesen beszámolni, olykor a tervezés folyamatáról is. Nézzen körbe és inspirálódjon!
Helló!
Kérjen ajánlatot!
Küldje el a paramétereket.
A levelet Attila fogja feldolgozni és hamarosan az árajánlattal együtt jelentkezik!